6 ноември 2013 г.

Церевичен галет с камамбер, ананас и чери домати


След Царевичният галет с череши и Бри, ви предлагам и вариант с ананас и чери домати. Рецептата видях преди време тук, при Емили, но промених сиренето – вместо Бри, ползвах Камамбер и понеже не харесвам риган, освен на чай, поръсих всичко с мащерка и малко розмарин. Тестото е маслено, без яйца, без сол или захар, вкусно, хрупкаво и ухае страхотно. Разтопеното сирене чудесно се комбинира с малките черита, а ананаса придава екзотичен и приятно сладникав вкус на всяка хапка.

Продукти

за тестото
150 гр. бяло брашно
150 гр. царевично брашно
150 гр. студено масло
1/3 ч.ч. студена вода

отделно:
1 яйце разбито с 1 с.л. прясно мляко

за плънката
1/4 ананас (или плода на 1 консерва от 400 гр)
10-12 чери доматчета
200 гр. Камамбер
малко прясно смлян черен пипер
билки на вкус (риган, мащерка, розмарин)

Приготвяне

В оригиналната рецепта първоначално тестото се замесва в блендер, за да не поема от топлината на ръцете, но понеже на мен ми доставя удоволствие да се пудря с брашно :) го замесих изцяло на ръка.

В купа сипваме двата вида брашно и нарязаното на малки парченца масло. С ръце бързо намачкваме всичко, докато се образуват трохи (или в блендер), след което добавяме по малко студена вода и месим докато всичко се събере в компактна, не лепнеща по ръцете маса, която дооформяме на гладка топка. Завиваме в стреч фолио и прибираме в хладилника за около час.


Междувременно си приготвяме продуктите за плънката. Измиваме и разполовяваме черитата, сиренето нарязваме на тънки филийки, а ананаса на едри кубчета (ако ползвате от консерва, изцедете плода предварително) Билките наситнете максимално.


Включете фурната да се загрява на 200°.
Извадете тестото от хладилника и върху хартия за печене го разточете на кора с дебелина 3-4 мм. и диаметър около 35 см.
Наредете най-отдолу сиренето, като оставите свободен от плънката борд с ширина 5-6 см. Следват кубчетата ананас, а последни добавете половинките чери доматчета. Поръсете с черен пипер и билки на вкус.


Загърнете борда навътре, над плънката и го намажете с разбитото с прясно мляко яйце.
Печете за около 20-25 минути или до красив златист загар на тестото.


Извадете и оставете за около 5 минутки да се охлади и леко да стегне разтопеното по дъното сирене и поднесете.



Галета е вкусен и напълно изстинал, а по мой вкус, колкото повече сирене има, толкова е по-хубав.

Опитайте и да ви е сладко!









26 коментара:

  1. Харесва ми умелото съчетание на цветове, вкусове и аромати, Ирма! Сигурна съм, че галетът е изключително вкусен. Прегръдки! ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Сигурно е вкусен и напълно изстинал, но кой ще има търпение да го чака дотогава... :)
    Ирме, голяма вкусотия си забъркала отново, направо се бунтува вече стомахът ми. Искрено те поздравявам, страхотни идеи и реализация!
    Сърдечни поздрави и хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Права си Гери, напада се топъл. :)
      Благодаря ти и пак заповядай!
      Хубава вечер а теб!

      Изтриване
  3. Минавам да му се насладя още веднъж,Ирме,на този красавец!
    Много ми допада идеята за ананас с меките сирена,сигурно си подхождат идеално!
    С пожелание за много хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, подхождат си и още как!
      Мисля си, дали да не пропусна следващият път доматите и да добавя захар/мед и ядки.
      На тебе спокойна и уютна вечер, Роси!

      Изтриване
  4. Още като го видях и се влюбих в него, Ирма :)
    Много апетитно предложение! Сладки съм правила, но солен виж - не.
    И много хубави снимки, още повече съблазняващи :)
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И за мене беше първият в солен вариант, Пепи. Любопитството ми надделя и само чаках да ги няма моите канибали и го спретнах. :))) Радвам се, че ти харесва, опитай го!
      Прегръдки, мила!

      Изтриване
  5. Поздравления, Ирма за прекрасната рецепта на този така вкусен галет! Отлична презентация, записах си
    рецептата. Не бях правила с царевично брашнор но никога не е късно. Ще го направя при първа възможност. Позрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Направи я, Таня! Сигурна съм че ще ти хареса, а в тестото ще се влюбиш. Непременно опитай и сладкият му вариант! И благодаря! :)
      Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  6. Ама как няма да го опитам? Как?;)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :))) Ако имаш пресен ананас ще е по-добре, няма да има толкова течност, каквато изпусна консервираният, въпреки че го цедих достатъчно. И аромата ще е по-силен. И да кажеш после как ти идва комбинацията в плънката! :)
      Целувки, мила!

      Изтриване
  7. Грабна ме от раз този галет...Ще трябва да си го направя,че мира няма да имам-изглежда толкова вкусно...
    Прегръдки,Ирме!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Направи го, Живе, ще ти хареса!
      Прегръдки и хубав ден!

      Изтриване
  8. Чудесно изглежда и много ми допада, Ирма,
    обожавам креативното съчетание на вкусове и аромати,
    а при теб, съчетани с красива визия и страхотни снимки...
    Благодаря за чудесната идея, поздрави и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ти, Дианка! Отдавна се каня именно на този галет и останах много доволна от резултата. Опитай го!
    Приятна вечер на тебе и прекрасен петъчен ден!

    ОтговорИзтриване
  10. Ирма, фантастичен е! Много ми допада комбинацията! Страхотни снимки! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. О, звучи доста добре, с любима екзотична нотка. :)) Много ми хареса рецептата, Ирме, ще се прави. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Направи я, няма да сбъркаш, Снежи!
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  12. Ирма любимата ми комбинация, записвам и непременно ще пробвам :)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За малко да те изпусна ;)
      Струва си, наистина! И аз се почувствах привлечена неустоимо и ето, опитах, колкото и да звучи странна комбинацията за някои.
      Топла и сладка нощ от мен, Дианка! :)

      Изтриване
  13. А това галетче тук е страхотно! Падам си по такива съчетания, много! Непременно ще го приготвя с ананас, вместо с круши както досега! Чудно е Ирме!

    ОтговорИзтриване
  14. Аз пък ти взимам идеята за крушите, че тази година все в суров вид ги хапваме, а ми се ще и един галет още да направя, та защо не и с тях. Но не знам с доматите как ще се получи, май ще е в сладък вариант пак. :)
    Поздрави и хубав празник!

    ОтговорИзтриване
  15. Ирма, и тука да си напиша - перфектно изглежда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Аурелия, толкова си мила! :)
      Ама вземи го направи, де и кажи тогава какво мислиш за вкуса!
      Прекрасна вечер! Усмивки от мен! :)

      Изтриване