23 март 2016 г.

Разядка от цедено кисело мляко, орехи и прошуто

Малката черна рокля среща малката черна престилка


Наскоро бях приятно изненадана с пакет най-разнообразни млечни продукти от Olympus и с покана, на която не само, че не можех да откажа, но и на която с готовност подадох ръка. Благодаря ви Олимпус, за мен е чест и удоволствие да стана ваш посланик в кампанията „Малка черна престилка“, чиято идея е заедно да вдъхновим жените да готвят бързо, вкусно и с удоволствие!




Всеизвестно е, че съвременните жени в желанието си да са перфектни жонглират в ежедневието си с не едно задължение и готвенето за тях изисква допълнително натоварване, което пък се отразява на настроението и качеството им на живот. Е, ще се опитаме да променим това и да докажем, че можем да готвим вкусно, с усмивка и за забавление. За целта днес ви предлагам една от двете рецепти, с които аз се включих в това благородно начинание. 

Разядка от цедено кисело мляко, орехи и прошуто


Продукти

350 гр. цедено пълномаслено кисело мляко Olympus 
100 гр. меко масло Olympus 
2-3 скилидки чесън, наситнени (или 1 стрък зелен чесън)
100 гр. прошуто, нарязано на дребно
1 сухо чили, почистено от семките и натрошено на ситно
1 шепа запечени, нарязани орехови ядки
сол и черен пипер на вкус

за овалване (по избор)
1 връзка копър + ½  връзка магданоз
сладък или лют червен пипер
шепа семена (бял, черен сусам, ленено семе)
смлени ядки или солени бисквити/крекери, солети

Приготвяне

В купа разбъркваме до пухкав крем мекото масло.
Добавяме цеденото кисело мляко, наситненото прошуто, орехите, чилито и чесъна. Подправяме на вкус със сол и черен пипер и разбъркваме всичко до еднородна смес.
Поставяме в хладилника за час или ако бързаме - във фризера за 15-20 минути.
През това време наситняваме зелениите максимално и ги поставяме в дълбока чиния. Или вместо тях си насипваме в купички семна по избор.
Изваждаме разядката от хладилника и с леко намаслени ръце оформяме малки топчета от нея, които овалваме в избраната от нас поръска.
Подреждаме ги върху подходящо плато и прибираме за съхранение в хладилника до момента на поднасяне.


Разядката е много вкусна и подходящо решение дори за вечерно парти. Освен това е лесна и бърза за изпълнение. Ако чакате гости през седмицата, може да си приготвите сместа от предния ден и спокойно да заформете топчетата вечерта, след работа, дори ще ви остане лично време, преди да позвъни звънецът на вратата.



Не забравяйте да изстудите бутилка бяло вино!







5 коментара:

  1. Попаднаха("Olimpus") на точния човек за презентация...Прекрасни хапчици,Ирме!Браво!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много висока оценка ми даваш, Миленка! Благодаря ти, мила! Сигурна съм, че всички "посланници" са заслужили с право доверието на Olympus. А хапчиците са ужасно, ужасно вкусни, да. Радвам се, че ти допадат!
      Прегръдка за теб!

      Изтриване
  2. Прекрасна си, но ти си го знаеш, Ирме!
    Чудесно предложение и страхотни снимки!
    Мoже да са рекламно лице на Olympus!
    Жалко, че голяма част от продуктите им не ги срещам!
    Голяма прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, какъв комплимент само!:)
      Сърдечно ти благодаря, Дани!
      Много са им хубави продуктите, но и аз не съм виждала много от тях. Явно не влизаме с теб в правилните магазини. :)
      Впечатли ме маслото им - не знам дали греша, но май то е нов продукт.
      Топла прегръдка и от мен!

      Изтриване
  3. И това ми допада!
    Но маслото май не съм виждала, иначе много им харесвам продуктите и ги ползвам от самото им появяване на пазара.
    Ти що не се изтипоса по престилка, а:))

    ОтговорИзтриване