14 ноември 2012 г.

Сладка неделя с Ананасов кейк


Дните предшестващи изминалата неделя бяха сиви, облачни и малко скучни, точно като днес, предразполагащи към търкаляне по дивана, мързелуване с книга в ръка, тиха музика за фон и даже, заспиване посред бял ден. :-) Не ми се работеше, нито готвеше, не ми се ядеше дори, но понеже се налага правех всичко по задължение. Е, не че не ми е приятно да се въртя из кухнята, даже напротив. Но капризите на времето особено влияят на моето душевно състояние, и в дни като онези изпадам в състояние на муха с отрязани крила – искам да правя нещо, но се мотая и нищо не подхващам, излизам и се прибирам по-скоро от планираното, като половината задачи са останали за следващият ден. Накрая уморена и обезсилена си се тупвам на дивана и мирясвам. Мирясвам, но в буквалният смисъл. Иначе отегчено превключвам каналите на телевизора, макар да знам че няма нищо интересно, после си правя капучино и ревизирам нета, приятелките, проверявам милото през час, като го ангажирам с това-онова, може и шевната машина да извадя, а накрая и някоя книжка. От четенето пък ми се приспива... и в крайна сметка нищо не довеждам докрай. Няма угодия! Това което искам да обясня с две думи е, че не ми понася лошото време. То на кой ли му понася, но мен направо ме срива. И в петък, за да не се срина тотално, реших да се опитам да вдигна настроението си с нещо сладко, уханно и вкусно.

Извадих това-онова от шкафовете, задрънкаха пак миксери, купи и след около час и половина –два, вече се наслаждавах на вкусен ананасов кейк, с неповторим аромат. Съседката пак се отби, привлечена от аромата. Колко се смяхме само! Защото идваше да ми донесе писмо, което се подавало от пощенската кутия и за да не си го познае някой съсед-доброжелател, беше решила да му попречи. Да ама, както тя каза, съм пускала през ключалката призиви за гости, като от рекламата на кафето Якобс Монарх. :-)
За късмет , сякаш и на времето му стана хубаво и весело се усмихна, с една прекрасна и мнооого слънчева усмивка, завладяваща цялото ми същество и изпълваща ме с блаженство и енергия.
Ех, това слънце – обичам го, ама много! 

Ананасов кейк


Продукти

4 яйца
1 ч.ч. тръстикова захар
1 ванилия
125 гр. меко масло
150 гр. квасена сметана
5 с.л. (равни) кокосови стърготини
½ ч.ч. царевично брашно
2/3 ч.ч. бяло брашно
1 бакпулвер
1 консерва ананас (400 мл.)
3 с.л. Нескуик или какао на прах


 за глазурата
200 мл. млечна сметана
100 гр. бял шоколад
1 с.л. натурално нишесте

за декорация
5 с.л. филирани бадеми, леко запечени
1 с.л. кокосови стърготини


Приготвяне

Включете фурната на 200° да се загрява.
Намажете форма за кейк с масло и напудрете с царевично брашно.

Разделете яйцата на жълтъци и белтъци.
Жълтъците разбийте със захарта и ванилията до гъста бяла пяна, като крем.
В отделна купа разбийте маслото с квасената  сметана на крем и съберете с жълтъчния. Добавете кокоса и царевичното брашно, хомогенизирайте и на порции добавете бялото брашно, пресято с бакпулвера. Може да окаже, че не е нужно да добавяте всичкото бяло брашно. Ще се ориентирате по гъстотата на тестото, което не трябва да е тежко, а леко, поресто и пухкаво.
Накрая добавете и разбитите на твърд сняг белтъци, като внимателно разбъркате, за да не спадне обема.

Насипете половината тесто в подготвената форма, отгоре наредете близко едно до друго отцедените парчета ананас, които първо оваляйте отвсякъде в Нескуик или какао. Накрая насипете останалото тесто и заравнете леко повърхността.

Печете около 30-40 минути. Готовият кейк ще се е отделил сам от стените на формата, но все пак направете проба с клечка - малко по в края, за да не набодете ананасово парченце и да се подлъжете по влагата на клечката.

Извадете и оставете за десетина минутки да се охлади във формата, след което извадете и поставете на телена скара, до пълното му изстиване.
Тогава направете и глазурата:


В една чашка разтворете нишестето с 2 с.л. сметана.
Останалата сметаната и шоколада сложете в касеролка на котлона, на среден да се загреят и шоколада да се стопи. Когато той се отпусне достатъчно, започнете да бъркате с дървена лъжица, за да хомогенизирате сместа. Тогава и добавете разтвореното нишесте и продължете разбъркването, докато се уплътни добре глазурата.

Отведете я настрана за 2-3 минутки и след това залейте изстиналият кейк. Веднага поръсете отгоре със запечените бадеми и кокос.



* За да запечете филираните бадеми е необходимо, да сложите сух тиган на среден огън и когато се загрее достатъчно, добавете люспичките бадеми. Бъркайте интензивно, с дървена лъжица за около минутка, до светло кафяв загар. Веднага отведете и прехвърлете на салфетка, защото ако оставите в тигана дори за още половин минутка, ще почернеят от топлината, която той излъчва. Може да запечете по този начин и кокоса.

** По желание, преди да залеете с глазурата, може да сиропирате кейка с отделеният захарен сироп от консервата ананас. Така ще стане по-сочен.

*** Също така, може да надробите ананаса на кубчета и да ги объркате в самото тесто, без да ползвате какао. Правила съм и такъв вариант и също е много вкусно! Даже тогава наистина го сиропирах със сока от консервата и стана хем пухкав, хем сочен.


Кейкът се получи изключително  сполучлив - пухкав и много уханен, дотолкова че на другият ден, в неделя се повтори цялото упражнение, за да ни е вкусно и усмихнато от сутринта.


 Колко малко му трябва на човек, за да замени тъгата и лошото настроение с усмивка и наслада! Както след всяко зло идва добро и след облаците, винаги изгрява слънце!
И...  „няма нищо по-хубаво от лошото време” , нали? 






16 коментара:

  1. Ау! Май ми изчезнаха думите! Щом в лошото време правиш такива вкуснотии, какво остава в хубавото, когато си с настроение ?!:)
    Прехвърлям няколко пъти снимките от началото до края, пак се връщам и едва тогава прочетох рецептата!
    Ирма, поздравления за този вълшебен кекс и снимки!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти, Тили за вниманието и топлите думи! Прегръдки и от мен!
    Обаче, както и при други се получава понякога, когато най-много се старае човек, може да се наложи да даде приготвеното на кучето. И тогава колкото и да е било настроението прекрасно, веднага надвисват облаците. Обратното също е в сила и доказателството е налице :))) Някак неконтролируемо се случват нещата.
    Приятна и усмихната вечер, макар денят да е толкова мрачен (поне при нас е такъв)!

    ОтговорИзтриване
  3. Ирма, не само през ключалката си пуснала аромата :)
    Снимките ти ти подействаха слънчево
    и създават настроение!
    Чудесен кейк!
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Нали, нали Дани! Добре че блесна слънчице, та да документирам сладкиша. Така му се зарадвах, че се показа и направих поне 20-30 снимки. Абе, не можем без него, милото! За мен поне е много важно, за душевното ми равновесие.
    Топла прегръдка и за теб, Дани!

    ОтговорИзтриване
  5. 'що не живея и аз някъде близо до теб, Ирма :)
    Прекрасен кейк!

    ОтговорИзтриване
  6. Хехе, добре си ми дошла, Зори! До тогава освен да ти пращам по гълъбче! :)
    То майтап, ама ако знаеш че на два-три месеца минавам през Перник...
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  7. В тон с последния абзац - мъничко само наистина :) Страхотен сладкиш, Ирма, и толкова уютни снимки! Винаги ми става топличко отвътре като надникна тук!

    ОтговорИзтриване
  8. Много си мила, Мария!
    Винаги си добре дошла, поседни, почерпи с и се почуствай като у дома!
    А мене ти погъделичка с онези гръцки банички и незабравимата фотография на едно провинциално ресторантче - просто, но спокойно тихо и уютно, наистина предразполагащо за "правене на нищо" - точно с тези думи определя и моят мъж ежедневието на южните ни съседи :)))
    Поздрави и усмихнато утре!

    ОтговорИзтриване
  9. Ирма, наистина малко ни трябва за една усмивка! И ти си истинско доказателство за това! Освен усмивка виждам и един страхотен сладкиш - вкусен, красив и прекрасно презентиран! Усмихна ме и мен! Благодаря ти! Получи се нещо като предай нататък:)

    ОтговорИзтриване
  10. Ах,ах,какви слънчеви снимки,Ирма!Сякаш като е усетило аромата и слънцето се е показало усмихнато специално за теб!Този кейк би оправил и най-лошото настроение,убедена съм!Чудесна презентация си му направила,раздвижена,уютна!
    Прегръдки,мила!

    ОтговорИзтриване
  11. Прекрасен кейк, Ирма! Неустоим, предизвикващ куп сладки желания... :) Не мога да не се възхитя и на прекрасните ти снимки. Излъчват толкова много красота и настроение, че човек не може да не пожелае парченце от тази сладост, макар и по никое време... :)

    Прегръдки, миличка и един прекрасен петък от мен! ♥ ♥ ♥

    ОтговорИзтриване
  12. Хубаво е Кате, да се усмихваме един друг, със или без сладкиши, важното е слънцето да грее и в очите ни!
    Роси, оправя, оправя :) И го поддържа даже! Аз много обичам да ми е светло, да ми се усмихва слънцето през всеки сезон. Е, лятото понякога малко в повече ми идва, но пък винаги му се радвам като малко дете :)
    Вени ♥,за теб винаги, мила! Само кажи кога си на моста, цял ще ти донеса ;))

    Благодаря, ви момичета, трогвате ме с толкова комплименти, та се изчервявам даже! Та това си е само един кекс, както се казва, ама нали ми е сух да го хапвам така само и все заливам с нещо. Ще се радвам да го опитате обаче! :)
    Приятен ден и весел уикенд на всички!

    ОтговорИзтриване
  13. Ирма, мила, струва ми се, ч емного добре ти влияе лошото време...:)Толкова слънчева и грееща публикация!
    И аз понякога даже обичам лошото време- то е най-хубавото да си спретнеш нещо ароматно, греещо и вкусно нещо за похапване...
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  14. Лелееее,леле!
    За малко да пропусна тази красота и невероятен вкус!
    задължително ще пробвам!
    Звучи толкова ароматно и вкусно, че ми иде още сега да скоча да го правя!
    Благодаря за споделената рецепта!
    Целувки*)

    ОтговорИзтриване
  15. А, добре влияе на останалите, Бети! :) Е, и на мен малко ми светва, но ако не се покаже слънцето, "нещо" все ми е криво :)) Така, миналата зима, заради това мрачно време се отдадох на толкова шоколад, че ми държи влага още!
    Кате, не се съмнявам в твоите възможности, мила! Опитай го и няма да съжаляваш! Води до пристрастяване :))

    Целувки и на вас, момичета!

    ОтговорИзтриване
  16. Пропуснала съм тази публикация, а тя вкусна, та вкусна. Страхотна рецепта, Ирма и много красиви снимки! Записвам си го този ананасчо, че в някой мрачен ден ще ми потрябва лек :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване