11 август 2012 г.

С домашна, вита баница на гости при Пепи Стоева


Sentiments in the kitchen... „  гостува  в „Храна за мой’те канибали”


Наскоро получих първата си покана да гостувам в блог и бях много изненадана. Та, аз едва вчера стартирах моя, а днес вече на гости ще ходя. Поканата дойде от Пепи Стоева. Вярвам, много от вас я познават, ако не и всички, защото Пепи така да се каже, е ветеран в българското, кулинарно блог пространство. Ако пък по някаква случайност не сте я посетили досега, бързо трябва да поправите това, защото в "Храна за мой'те канибали"  ще намерите много полезни съвети, неустоими предложения за делник и празник, ще се заредите с настроение, идващо директно от нейната слънчева усмивка и тънко чувство за хумор, ще научите много за родната, традиционна кухня и не на последно място ще се поразходите с нея из чудни местенца, богати с онова,  българското, без което никой от нас не може.

Та, по стар, български обичай на гости се ходи с баница.
С баница гостувах на Пепи, в поредният ѝ  петъчен прием. Надявам се да съм изненадала приятно домакинята, още повече защото знам колко голяма е страстта ѝ към сирената. И ще съм много доволна да видя рецептата изпълнена от нейните ръце, ръце на майстор кулинар, естет и ценител на българският бит и кухня.

Пепи, мила, благодаря ти най-искрено за поканата, за гостуването и за доверието което ми гласува! Да съм твой гост е чест и удоволствие за мен! Беше ми приятно и забавно да се потрудя за визитата си, в една толкова богата и майсторска кухня! Надявам се, съм успяла да те изненадам приятно, както и да съм била полезна на многото ти читатели и фенове!  





7 коментара:

  1. Изненада ме и още как! Нямаш представа как се ококорих срещу тази апетитно зачервена баница с тънки, но точени кори, когато отворих мейла ти!
    Удоволствието е изцяло мое, Ирма и много, много ти благодаря, че специално за случая направи баницата :) мда, с един от най-любимите ми продукти - сирене :))

    ПП: Татко не даде да похабя мляко за сирене с левурда. Но мама каза "Ти защо му обясняваш за какво ти е млякото, вземаш го и толкова". За сега вече свърши, последното мляко доят и то отива на катък, но напролет ще си направя.

    ОтговорИзтриване
  2. Честита ти покана,Ирма!Прелюбопитна отивам да видя баницата,защото съм им голям любител !

    ОтговорИзтриване
  3. Ирма, създала си чудесно местенце, което благодарение на Пепи, открих!
    Баницата е чудесна!
    Все още ми е малко трудно да точа толкова тънки кори и винаги се възхищавам на майсторите!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Ех, Пепи де да можех и с истинската да те почерпя! Но, времето е пред нас, живи и здрави да сме и това да се случи!
    А за онова сирене, наистина трябва пролетта да изчакаш, че трябва зеленийката да е свежа. Пък за една проба все ще отделите млекце, ако не от вашата, то от друга крава/козичка/овчица. Струва си - опитах и на мен много ми допадна. Бих намалила само левурдата, да не преобладава аромата и толкоз. Надявам се, идващата пролет да успея и аз да завъртя едно колело шарено сирене.
    Лека и спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване
  5. Роси, Дани, толкова сте мили! Драго ми е да сте ми гости и тук и при Пепи! Бих ви почерпила на драго сърце, стига да сте ми по-наблизо, момичета! Но, хайде опитайте да я направите - затова съм снимала така подробно, знам че ще успеете, стига да спазвате всички указания. Не е никак трудно. :)
    Целувки и лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  6. Ирма, аз обратното: първо там, сега и тук я видях.
    Прекрасна баница и чудни снимки. Пепчо знае кого да кани;)

    ОтговорИзтриване
  7. И много вкусна, Мъхче! :) Благодаря ти!
    Ама как предразполага към преяждане, не е си дума. И после килцата...
    Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване